Mi hiányzik a leszokásról. Csak öt százaléknak sikerül

mi hiányzik a leszokásról

A dohányzásról leszokás előnyei:

A honlapunk sütiket használ. Weboldalunk használatával tudomásul veszi a sütik használatát.

Cigaretta helyett kilók? Cikk megjelenésének dátuma: A dohányzásról való leszokás cseppet sem könnyű dolog. Nem elég a megszokott mozdulatok, a cigaretta íze és a nikotin utáni vágy, még a plusz kilók miatt is aggódhatunk.

Sütikre vonatkozó részletes tájékoztatás: Részletek Elfogadom 7. Csupán akaraterővel a legtöbb ember nem tud leszokni.

mi hiányzik a leszokásról egy nő könnyen leszokhat a dohányzásról

A rá nem gyújtás csak egy kis része a leállásnak — az igazi kihívás talán a türelmetlenséggel, a nehéz érzésekkel való elboldogulás. A leszokás során testi és lelki elvonási tünetek sokaságát kell megélnedamelyekre nem árt előzetesen felkészülni.

  • Miért olyan nehéz leszokni a dohányzásról?
  • Hogyan hagytad abba a dohányzást egy nap alatt

Hasznos, ha akár írásos tervet készítesz rá, hogyan vészeled át az elvonási tünetek heteit, és még hasznosabb, ha nemcsak a dohányzást húzod ki az életedből, hanem másképpen is életmódot váltasz.

Ha ugyanis kiesik az életünkből valami, ott plusz idő, kapacitás és energia fog felszabadulni, és azt az időt is el kell töltenünk valamivel.

Számos más stratégia ajánlható a sóvárgással való megküzdésre.

A feszültségeket, esetleg testi nehézségeket pl. Ez is megfelelő életmódváltás, ha nem rohanunk ajtóstul a házba, és betartjuk a fokozatosság elvét, máskülönben sérülést szerezhetünk, ami épp, hogy hátráltatja a függőségből való felépülésünket.

Tavaly ilyenkor arról írtammilyen előnyöm származott a leszokásból. Idén azonban bevillant valami: a számos pozitívum mellett, amelyet a nemdohányzás hozott az életembe, valahol mélyen dereng bennem egy homályos hiányérzet is. Viszonylag tisztán emlékszem az utolsó szálra: egy Wekerle telepi ház kertjében szívtam el gyanútlanul, egy fehér műanyag széken gubbasztva.

De nem feltétlenül kell ebbe az irányba indulnunk. Talán van olyan tevékenység, hobbi, akár nyelvtanulás, tanfolyam, amely betöltheti a dohányzás után maradt űrt. Érdemes egy kicsit gondolkodni azon, hogy mi az, amivel szívesen foglalkoznál, de eddig nem szakítottál rá időt?

mi hiányzik a leszokásról légúti betegségek dohányzás

Vajon mi lenne az a tevékenység, amelyik feltölt, táplál, megtámogat — nemcsak ebben az időszakban, hanem egyébként, a mindennapokban is? Lehet mi hiányzik a leszokásról a természet, a kertészkedés, valami spirituális tevékenység, jóga, esetleg meditáció?

  • Leszokni a dohányzásról valami hiányzik A dohányzás fejben dől el hetesen hagyja abba a dohányzást a
  • Légszomj leszokni a dohányzásról

Sok ember veszi hasznát leszokáskor a tudatos jelenlét mindfulness gyakorlásának is. A terv fontos része lehet, hogy tudatosítod, miért milyen okok miatt és milyen célok érdekében szoksz le a dohányzásról.

mi hiányzik a leszokásról kedvező napok a dohányzásról való leszokáshoz szeptemberben

Akár le is írhatod. A motiváció tudatosítása később, nehezebb helyzetekben is segít, hogy fönn tudd tartani a nikotin-absztinenciát. Életünket más emberek társaságában éljük, ezért nagyon fontos a támogató környezet is.

mi hiányzik a leszokásról amikor leszokik a dohányzásról, lehullhat a haj

Ha a partnered dohányzik, valószínűleg nehezebben szoksz le, ha ő mi hiányzik a leszokásról a ciginél. Ha a munkahelyeden a kollégákkal jártál ki cigizni, egyben szünetet tartani, akkor komoly kihívást fog jelenteni, hogy most hogyan tovább. A környezetedben lévő dohányzó mi hiányzik a leszokásról a nem dohányzó emberekkel egyaránt megbeszélheted, hogyan támogathatnak a leszokásban. Átgondolhatod, hogyan tarthatnál szünetet, hogyan élhetnél társas életet úgy, hogy nem dohányzol.

Huszonnégy

Különösen kezdetben érdemes lehet az éppen dohányzó emberek társaságát elkerülni, hiszen milyen vitaminok jobbak a dohányzásról való leszokásban csábítás meg a frusztráció elég nagy lehet.

Az is a tervkészítés része lehet, hogy tervezed-e igénybe venni bármilyen szakember, intézmény vagy közösség támogatását.

Számos kutatás utal ugyanis arra, hogy ez a támogatás segíthet a leszokásban, és sokkal sikeresebbé teheti azt.

DOHÁNYZÁSRÓL LESZOKÁS könnyen?! - Teljes #könyvösszefoglaló

Hasznos lehet, ha számítasz rá, hogy kezdetben a stressztűrő képességed lecsökken. Valószínűleg könnyebben felkapod a vizet, vagy éppen elkeseredsz — ezt talán már előre érdemes tisztázni önmagaddal és a környezeteddel. Az igazán nehéz időszak egy pár hetet, maximum 1—2 hónapot fog jelenteni — ha ezt átvészeled, akkor is lesz dolgod a függőségeddel, de utána garantáltan könnyebb lesz, mivel az idegrendszered regenerálódik, és a fizikai függőség megszűnik.

Ha mindezeket átgondoltad, már csak egy fontos elem hiányzik a tervedből: kitűzheted, hogy melyik lesz az a nap, amikor elkezded a leszokást.

mi hiányzik a leszokásról leszokni a dohányzásról 100%

Elképzelhető — különösen, ha nagyon sokat dohányzol —, hogy először csak csökkented a napi adagot — ez esetben sem érdemes azonban sokáig húzni a teljes leállást, a tapasztalatok szerint maximum pár hét a hatásos átmeneti időszak.

Ha pedig kész a terv, elkezdheted megvalósítani… Barta András addiktológiai konzultáns.

Hasonlóanyagok