Futással lehet leszokni a dohányzásról

futással lehet leszokni a dohányzásról

Szigligetről Futás és dohányzás: mi az igazság?

futással lehet leszokni a dohányzásról

Bár a futóinkra, olvasóinkra, és összességében a futó társadalomra nem jellemző a dohányzás, általánosságban mégis korunk egyik legelterjedtebb rossz szokása, így biztosan akad olyan ember, aki bár sportol, fut, de mellett cigarettázik is.

Szóval ha nincsenek is olyan sokan, reméljük, így van!

Futás és dohányzás: mi az igazság?

Manapság az egészséges életmód virágkorát éljük, és az élet minden terén egyre tudatosabb látásmódra tér át a világ, ezzel együtt a dohányzásra is egyre kevesebben szoknak rá, de 30 éve ez nem volt teljesen így. Sok fiatal, akiknek akkor rossz szokásává vált a dohányzás, cigarettaellenes gyógyszerek nem is voltak teljesen tudatában annak, hogy mennyire kártékony hatással van ez a szervezetükre, azóta pedig a cigaretta rabjává információk a dohányzásról való leszokáshoz nem tudják letenni — függetlenül attól, hogy egyébként mindent megtesznek az egészséges életmódért.

Nem ítélünk el tehát senkit, akinek ez a káros szenvedélye, viszont ösztönözzük őket arra, hogy mielőbb tegyék le valahogyan a cigit, ebben adunk néhány tanácsot.

futással lehet leszokni a dohányzásról

A futás és a dohányzás nemigen jár kéz-a-kézben, azonban a futás akár segíthet is a leszokásban. A cigarettázás legsúlyosabb futással lehet leszokni a dohányzásról sajnos nem kell ismertetnünk, de számos olyan hatást is gyakorol az emberi szervezetre, melyekről nem is gondolnánk, hogy a dohányzás az okozója.

Megemeli a pulzusodat, hiszen az artériákat is eltömíti, mely egy megterhelő mozdulatsornál még érezhetőbb, sokkal nagyobb erőfeszítést igényel.

futással lehet leszokni a dohányzásról

Dohányzás és állóképesség Egyes futók továbbra is úgy hiszik, hogy a dohányzás semmilyen hatással sincs fittségükre.

Mindannyian ismerünk egy hihetetlen maratonistát, aki láncdohányos, vagy egy futót, aki elszív egy dobozzal nap mint nap, majd simán rója a köröket a pályán.

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról a futással, Dohányzás - A leszokás módszerei

A futók sokkal többet profitálhatnak, ha teljesen leszoknak. A dohányzás még a viszonylag fiatal, lendületes egyének esetén is károsan hat a fizikumára.

Lehet, hogy a futás által újabb függőséget szerzel, de legyen inkább ez, mint a dohányzás. Dohányzás - A leszokás módszerei Soha nem voltam egy nagy sportember.

Egyes tanulmányok szerint a dohányosok rosszabb fizikai állóképességgel bírnak a nem-dohányosokhoz képest, még ha hasonló edzettségi szintű dohányos és nem-dohányos embereket hasonlítunk is össze. Az edzés nem képes kitörölni a dohányzás nyomait, de az aktív életvitel hosszú távon segíthet leszokni.

Tehát ha még nehezebbnek is tűnik az edzés, ne add fel!

Leszokni a dohányzásról futás közben

A futás csökkenti a sóvárgást A leszokás nem könnyű feladat, de az edzés segít elterelni a figyelmedet. A futás természetes úton szabadít fel endorfint és kiválóan helyettesíti azt a kielégítő érzetet, melyet a dohányosok cigizés közben éreznek. Eltereli a gondolatokat, szó szerint lefoglala az agyunkat, egy fárasztó edzés közben és után garantáltan nem a cigaretta lesz az, melyre vágyunk majd. A futás úgyszintén segít az elvonási tünetek és a stressz legyűrésében is.

futással lehet leszokni a dohányzásról

Az edzés dohányzásról való leszokáshoz való használata sokkal könnyebbé teszi az átállást, egyúttal javítja a jövőbeli egészségedet. Amint leszoksz, a tüdőfunkciók javulnak, a pulzus csökken, a véráramlás pedig növekszik, ami segít folytatni a megkezdett utadat.

  • Hogyan lehet leszokni a futással. A dohányzás hatása a futásra
  • A dohányzás hatása a futásra A futás segítségével leszokni a dohányzásról
  • Hogyan lehet 20 évig leszokni a dohányzásról
  • Futni és leszokni a dohányzást Szívni, vagy nem szívni… Futással lehet leszokni a dohányzásról, Futás és dohányzás: mi az igazság?
  • Megéri leszokni!

Gyors javulás A hosszú távú dohányzás mellékhatásai egészségedre nézve nem túl rózsásak, de még a kemény dohányosokra is igaz, hogy sohasem késő leszokni! Az egészségügyi szervezetek szerint ez jelentős kihatással van az egyén későbbi életminőségére, egyúttal javítja az általános közérzetet. A dohányzásról való leszokást követő hétben a vérkeringés javulást mutat.

Ez minden fizikai aktivitást, beleértve a sétát és a futást is nagyban megkönnyíti.

Twitter Pinterest Azt, hogy a dohányzás káros, mindannyian tudjuk. De pontosan mivel kell számolnia annak, aki aktív életmód mellett rendszeresen rágyújt? Íme: Olvasd el ezt is! Olvasd el ezt is! Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen Kezdjük azzal, hogy a cigizés hatására a tüdőd kapacitása csökken, emiatt nehezebben veszel levegőt, csökken az energiaszinted és az immunrendszered sem működik megfelelően.

Tehát még ha nehezedre is esik a leszokás, ne add fel! Húzz futócipőt és irány a természet! Hogyan szokj le?

  • A dohányzás hatása a futásra
  • Futás és dohányzás: mi az igazság?, Leszokni a dohányzásról futás közben
  • Leszokni a dohányzásról és megnő a hasa
  • Megéri leszokni!
  • Megéri leszokni!

Tervezd meg a leszokást: Az emberek jobb eséllyel maradnak nem-dohányzók, ha megtervezik a leszokást. Már a leszokás megkezdésekor távolíts el minden dohányzással kapcsolatos dolgot öngyújtót, hamutál, stb. Hajlamosak vagyunk helyesen cselekedni, futással lehet leszokni a dohányzásról megosztjuk másokkal terveinket.

Jobban tartjuk magunkat elveinkhez, ha azokról mások is tudnak. Ismerd meg a leszokáshoz vezető okokat: Ha nem vagy tisztában a dohányzásról való leszokás motivációit illetően, nem valószínű, hogy teljesen elkötelezett nem-dohányzó lesz belőled.

Futás és dohányzás: mi az igazság? – Futniszép

Teljes mértékben tisztában kell lenned azzal, miért is akarsz változtatni. Írd le az okaidat, és akár tedd ki otthonodban egy jól látható helyre, hogy gyengébb pillanataidban a listára pillantva újra erőre kaphass.

futással lehet leszokni a dohányzásról

Így sokkal inkább dohányfüstmentes életet élhetsz! Összpontosíts a nem-dohányzó lét előnyeire: Egy napi egy dobozt elszívó dohányos egy vagyont költ a cigarettára.

A futás segítségével leszokni a dohányzásról, Nikotinevő baktérium segíthet leszokni a dohányzásról

Gondolj bele, mi mindenre költhetnéd azt a sok pénzt! Hogyan hálálná meg egészséged, ha nem dohányoznál? Mennyire lennél aktív? Milyen egyéb előnyöket észlelnél a leszokás után?

futással lehet leszokni a dohányzásról

Könnyítsd meg a dolgodat: Nyilván nem hagynál csokoládét magad körül, ha éppen le akarsz adni pár kilót. Ennek futással lehet leszokni a dohányzásról győződj meg arról is, hogy nem találsz karnyútásnyira egy dobozzal a táskádban vagy az otthonodban.

Futással lehet leszokni a dohányzásról, Futás és dohányzás: mi az igazság? – Futniszép

Hogy leküzdd a kísértést, ne is legyenek tartalékok sehol. Az első két hétben kerüld más dohányosok társaságát is! Összpontosíts egy új fejezetre: Futással lehet leszokni a dohányzásról fel, hogy életed egy új szakaszba jutott. A dohányzás egy rossz szokás, mely egykor életed része volt, de már egyáltalán nem vall rád. Elkötelezted magad a változtatás mellett.

Tanácsok kezdőknek Debreczeni Dórától! Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Talán kevesen tudják, hogy hazánkban a dohányosok kb. Hogyan lehet jól futni, és melyek a tipikus hibák? Ebben nincs semmi meglepő, hiszen aki elszánja magát az életmódváltásra, rendszerint a futással próbálkozik, viszont nem mindegy, tisztában van-e az alapvető követelményekkel.

Összpontosíts a jövőre; a boldogabb, egészségesebb és dohányfüstmentes életedre! Pozitívan állj hozzá a sóvárgáshoz: Ha bevillan a régi késztetés, helyette csinálj valami mást.

Hogyan lehet leszokni a futással, A mozgás csökkenti a cigaretta iránti vágyat

Menj le-fel a lépcsőkön, igyál egy pohár vizet, végy egy mély levegőt, majd lassan ereszd ki. A sóvárgás csúcsa csak pár másodpercig tart, ami átsegít téged a mélyponton. Törődj magaddal: Ha átmentél egy vizsgán vagy új munkát kaptál, valahogy másként ünnepelj, mint eddig.

A nem dohányossá válás komoly eredmény, amit szintén meg kell ünnepelni!

Hasonlóanyagok